Chorvatsko

12. srpna 2015 v 19:02 | Naomi |
Nejspíš polovina z nás (doufám) byla někdy na dovolené. Jo, je jedno na jeké, prostě na dovolené. Třeba na Šumavě nebo u Karlových varů, nebo mohl ztrávit týden na nějakém kempu. Já už naštěstí jela poněkolikáté k moří. Wow! Jo, jeli jsme přes noc, takže jsem byla vyspaná. Jeli jsme přes Rakousko, Slovinsko a pak až do Chorvatska. Říkám vám, přes Slovinsko nejezděte po dálnici. Drahý jak prase a platíte za každý milimetr. Když jsem se ráno vzbudila, můj mladší bratr a ještě jeden kluk (taky mladší) co s námi jel mě vzbudili. Asi v šest ráno kolem projela hlučná... HLUČNÁ sanita, která vyvolala takový rozruch, že řvali: "Sanitkááááá!!!" A tím mě komplet vzbudili. Už po táboře jsem nějak nemohla jíst. Kdykoliv jsem si dala jídla moc, nebo v jinou dobu než se mělo, tak strašně mě rozbolelo břicho že jsem vážně myslela že UMŘU. A teď: klimatizace, která nějak málo chladila byla ledová oproti tomu, co mě čekalo PAK. Rozpálený chodník a dlažba a my měli nosit věci.
Bylo dusno že se nedalo dýchat. Suchej vzduch, ale doopravdy jsem se nadechla jen zpola jako vy v tu chvíli v Čechách. A ta bolest hlavy. Já si sednu do stínu, abych si odpočala, hlava třeští, břicho je na rozedrání, a z hlubokého přemýšlení mě vytrhnul hlas: "Jdeme k moři!!!" Pláž není nijak daleko, ale v tomhle vedru to je příšerný. Hlavně jsem byla pořád naladěná na české počasí a tak bylo moooc těžký se nějak adaptovat. Jenže za asi půl hodiny mě všechno přestalo bolet. Říkala jsem si, že to je nejlepší dovolená mého života. Večer bylo nádherně, šli jsme se projít k Večce kule (kulaté věži) a usínala jsem s dobrým pocitem. S opravdu dobrým pocitem. A tak přeskočíme to broudání se v moři a řekneme si, že se přesuneme ke středě. Brzké vstávání ten den stálo za to. Ráno jsme začli jet (plout) lodí do národního parku KORNATI!!! Je nádherný, obsahuje cca 1000 ostrovů udělaných vrstvením. Rackům jsme házeli zbytky od oběda (makrela) a tam jich byla asi stovka a polovina z toho byly odrostlá mláďata.
Koupání v NEJslanějším a NEJteplejším jezeře v Chorvatsku byla hrůza... Hlava na hlavě a voda jak kafe - teplejší než vzduch. Tak jsme se sebrali a šli jsme zkoumat kde by se jště dalo potápět. A voilá! Břeh! Není tam narváno! WOW! A tam se tak krááásně potápělo! Byly tam ryby různých barev a tvarů a viděla jsem i černé závojnatky! Nádherně tam bylo a moooooc se mi tam líbilo! Cesta zpět byla úžasná, na vysoké přídi to krásně houpalo a foukalo. Pak jsme byli v Zadaru, kde jsme se nadlábli pizzou a Slávkama a pak jsme viděli rapery a opravdu neuvěřitelně krásný západ slunce. Na večer je tam taková atrakce, že je tam z LED světel postavené obrovské ploché Slunce o asi 50 m2! Dále tam jsou planety sluneční soustavy a asi půl metru - metr, tam je naše země o rozloze asi ani ne 50 cm2! O.o Takhle je to skutečné porovnání, jak asi daleko jsme od Slunce - no Neptun se tedy musí mít, když byl od toho Slunce asi 50-100 metrů... XD Každopádně skvělé! doporučuji navštívit noční Zadar!
Doooost jsem toho nenapsala, ale popsat se to ani nedá. Chorvatsko - skvělá země na dovolenou!

1 člověk ohodnotil tento článek.